2008-08-11

Diskmaskin & Tvättmaskin

Som jag tidigare skrivit har ju vår diskmaskin lagt av & även att tvättmaskinen håller på att rasa.... så nu sitter jag och jämför märken & modeller för fullt för att inom den snaraste framtiden beställa en ny... kan bara inte bestämma mig... Vi har bestämt att det ska bli något av cylinda eller bosch men måste bara kolla med er om ni har någon erfarenhet av dessa märken.

Vi ska ju även byta ut de övriga vitvarorna så småningom & det ska ju självklart då vara av samma märke. Har ni, eller har haft, någon av dessa märken?? erfarenheter??

(Syrran skryter gärnet på cylinda, men jag vill höra fler röster.)

Tvättmaskinen har jag bestämt att det ska vara en STOR maskin som rymmer MYCKE och är då sugen på någon av dessa... cylindan är tystare (båda har samma ljudnivå vid centrifugeringen) men boschen är större... (tvättstugan är längst ner längst bort i huset så ljudnivån har egentligen ingen betydelse... alla är hur som hellst tystare än den vi har idag...)

Bosch WAS 32760NN (8kg) & Cylinda FT 820 (6kg)

















SKRIV & KOMMENTERA!!!!!!!!


Bilderna lånade från
http://www.bosch-hushall.com/ http://www.cylinda.se



8 kommentarer:

  1. Jag skulle låta priset avgöra. Alltså ta den dyrare. ;)

    SvaraRadera
  2. Jag skulle nog ta Bosch fråga mig inte varför ????

    SvaraRadera
  3. Vi köpte cylinda först, skitdyr... den höll i ganska precis 5 år, sen dog den bara... nästa gång köpte vi indesit, skitbilligt märke... den har tuffat på utan problem nu i 4 år... Hmm, svårt att säga nåt, måndagsexemplar finns nog hos alla märken. Köp med hjärtat tror jag på <3

    SvaraRadera
  4. Sorry, det var jag som blev anonym...

    SvaraRadera
  5. Jag hann bli lite nyfiken på vem det hade kunnat vara ;)

    Ska bestämma mig innan imorrn & jag tror... eller jag VET faktiskt vilken det blir... avslöjar inget nu utan vill höra era åsikter först :)

    SvaraRadera
  6. blir nog en BOSCH!! har hittat en som jag bara VILL ha!!!

    SvaraRadera
  7. ja ni familjen, vilka svåra beslut ni står inför :)

    förlåt, vill inte vara spydig... hihi

    SvaraRadera