2009-01-04

Är huvudet dumt...

Ännu en kall dag... -16 här hos oss... å säkert ett par grader till inne på byn...
Pappsen åkte iväg på jobb efter frukosten och vi andra satte på tv.n med en film om en liten racingbil :)
Förkylningen sitter fortfarande i för mig (efter ca 6 veckor) så jag håller på att bli lätt galen... Det känns som om man håller på att ruttna i soffan... igen ork å lust till nått just nu... å jag som skulle vara ledig å ha det skönt nu i jul ;) Kidsen har iaf blivit bättre å det är då skönt!

För att inte bli helt galen av allt innesittande tog vi oss iaf en liten prommis idag.
Affe fick tränga ner sig i värmen bredvid lillebror... Det var för kallt för bobben idag.


När vi kom förbi isladan ropade Affe högt - men vi måste ju gå in där - så då blev det att nöta bänk där en stund å se på de duktiga åkarna.
Affes skriller är ju fortfarande oslipade så det har än bara blivit ett besök på isen för hans del den här säsongen... ska se om vi kan få pappsen att fixa det snart så att vi kan få oss ett åk innan det blir sommar ;)
-
Innan vi var hemma höll jag då på att förfrysa händerna... har varit inne på Utrustad massor med gånger & spanat & provat hanskar, men aldrig köpt några... varför inte??? ja är huvudet dumt...
Imorrn ska jag ta mig en tur dit för idag har jag använt mig av pappsens ofodrade jobbhanskar som är typ 3 nr för stora & svinkalla!!! Kunde ju inte hitta ett endaste par som var mina... så bättre med dem än inga alls...

som sagt... är huvudet dumt...

2 kommentarer:

  1. Behöver Ni slipa skridskorna... Så kom ner med dem så kan Mikael ta med dom på träningen. Så slipar nån dom där....Nästa vecka jobbar han dagtid & då tränar han på kvällen......

    SvaraRadera
  2. åh vad snällt!
    Jag kommer med dom!!!!
    Nu vet jag en som kommer att bli ööööverlycklig :)

    SvaraRadera