2011-08-25

Njutning i en ask

Fick en liten ask med njutning igår... 



De som känner mig väl vet att choklad är en av mina stora svagheter... att det snabbt tar slut. 
Efter att barnen somnat igår kokade jag mig en kaffekopp som tillbehör till denna underbara lilla boll. Jag tänkte att "denna gång ska jag spara... länge,,," och åt därför bara 2 st (!) till mitt kaffe medan jag googlade för fullt efter snygga soffor i den udda form som jag söker... för jag har bestämt att VI vill köpa en ny soffa. Johannes nickar leende å säger "jasså det har VI bestämt... så trevligt"  ;) 
Jag vill ha en annorlunda soffa.. en "umgås-soffa" som man kan sitta många i utan att sitta på rad å inte heller på varandra, men nu tillverkas det visst nästan bara "ligga-framför-tv-soffa" som har stora divaner som iofs ser helt underbara ut, men... inte vad jag vill ha...

Imorse när jag vaknade... alldeles för sent & inte hann äta någon frukost... så trillade jag dit igen... tog en 3:e, klockan 6, på morgonen!!! 

Dagen idag har trots hög stressnivå varit helt ok.
Har fått bort ett stort orosmoln som skakat ett tag å det gillas alltid :) Har även fått min schemaändring beviljad så nu slipper grabbarna bli hämtade "efter middagstid". Affe har varit lite uppgiven från & till för han hinner aldrig leka med kompisar, för när vi kommit hem & ätit middag så har det varit gonattdags... tja eller nästan. Nu kommer jag att börja jobba en timme tidigare på morgonen & dessutom ta en del F-timmar när det passar :)

Idag hämtade jag de små alldeles för sent, men kompenserade dem med att hämta upp lilla wimlan som nu är å leker med dem... å som dom har längtat :) Bus & studsmattehoppning är det som gäller!!!

Å här sitter jag... hamnade här i den sunkiga soffan som ivanliga fall brukar vara vit, men som jag nu, i ren protest, vägrar tvätta... njuter av kaffet... och av eftersmaken av mina sista ferrero rocher som tog slut innan rumpan sjunkit ned ordentligt i soffan... Dom är goda... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar