2010-07-16

Rensa i Röran

Idag önskar jag att jag hade en "professional organizer" som jag kunde anlita till att hjälpa mig, men bara man börjar är det ju riktigt trevligt & idag är det ju perfekt väder till att vara inne och ägna dagen till rensning. Tänk vad fort det går att man drar på sig massor med junk...

Tappade helt gnistan för rensningen iom att loppan,vår möjlighet till anonym loppis, försvann & då det känns dumt att kasta mycket så blev det istället ingenting alls. Men det blir väl till att ta tag i tradera igen *suck* Tycker att det är så grymt jobbigt, men lite extracash för rensningen är ju inte ovälkommet :)

Böckerna är nu iaf framplockade och redo för att påbörja en ny genomgång

 

Problemet jag oftast stöter på när jag ska vara "duktig" och ändra/styra upp min vardag är att jag vill allt på en och samma gång så det blir oftast bara pannkaka. Vill ju helst vara klar igår, men med hjälp av Ulrika Gabriels tips ska jag nu göra det lååångsamt ;) 

Bestäm dig för ett ställe (skåp/garderob/hyllplan/rum/hörn/pennskrin etc.) per vecka du vill rensa.

 På så sätt kan man välja ett projekt utifrån tiden man har den veckan - Bra för mig :)
så då behöver man inte lämna allt till kommande semester och förhoppningsvis medför det att nästa års 2DO-lista blir något kortare :) 

Jaja, dags att sätta fart!

3 kommentarer:

  1. Gu va jag gillar! Hoppas det smittar av sig hit! =) /Linda

    SvaraRadera
  2. Har inte hunnit mycket idag, men en vända till återvinningen iallafall :)

    SvaraRadera
  3. Jag gillar att dumpa skräp där, känns som en befrielse liksom! /Linda

    SvaraRadera