2010-07-21

Helt slut men så lycklig

Fortfarande tyst här hemma och vi fortsätter att njuta av lyxdagarna, men självklart saknar man de små något enormt. Pratade med dom idag och de hade nu hunnit med både Junsele djurpark och öviks äventyrsbad... imorgon skulle de på leklandet i umeå... De har det underbart där, men saknaden till dom kommer snabbt.

Förutom lite jobbtrix även idag har det blivit en del pyssel och röjning. Har även hunnit jobba en del på sommarprojektet nr 1 så ikväll börjar det nästan kännas som om det finns ett slut på allt grävande... kanske en sisådär 2,5-3 timmar kvar uppskattades det till ikväll *pust*

Jag är iallafall sååå lycklig!!!
Efter grävningen ikväll bar det av på ett efterlängtat löppass. Det är ju inte ofta som vi har möjligheten att träna  tillsammans, ja förutom styrket då som förövrigt nästan ligger nere nu i sommar, men löpning mm blir ju endast de gånger som barnen är på vift. Även om vi prioriterar vår träning otroligt högt & inte gärna ger upp den tiden för annat så har vi lovat varandra att det inte ska ta tid från barnen...de ska inte lida för att vi ska få våran tid utan dom ska gå först alltid, men jag kan lova att det inte alltid är sådär jättelätt att tagga till efter att de somnat på kvällen. Ibland hinner klockan bli närmare 10 på kvällen och då är det fruktansvärt lätt att kasta in handuken istället, men vill man få träningen så gäller det att ta den tid man får. 

Ikväll är jag iallafall lycklig!!! Vi gav oss av ut mot stugan, rundade den och fortsatte gammvägen mot stensele innan vi genade av hemåt igen... Är så nöjd över min senaste investering till pulsklockan för med min foot pod kan man hela tiden se hastighet och distans och vet inte varför, men peppad blir jag av det iallafall. Väl hemma igen visade distansen på 12 km vilket är sommarens rekord!!! Å jag klarade det galant!!! :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar