2009-04-08

Ännu en usch-sjuka

Natten mot tisdagen väcktes vi av ett skrik...
Affe hade drabbats av uschsjukan. Mitt i allt fixande å donande där mitt i natten insåg jag att det inte var som det skulle med mig heller.... kände mig borta - ja mer än vanligt :) Tisdagen spenderandes sängliggandes, så mina steg den dagen blev väääldigt få... nej men jag var däckad... feber, yrsel, huvudvärk å ont i hela kroppen... men tack-å-lov ingen uschsjuka för min del. J fick vara hemma å ta hand om de små. Minns inte sist jag var så dålig, men jag hoppas det dröjer länge till nästa gång.
När det gäller barnen så tycks jag minnas att det inte var så länge sedan, men sist var det ju iofs bara Gabbe som var sjuk å ingen annan... nu är det båda å det är väl lika så bra det.
Den lilla glädjen i det hela är att det verkar vara en korvarig sjuka. Affe har varit hur pigg som hellst idag å har bråkat på mig då han velat gå på dagis, men blev på bättre humör efter ha varit ute å lekt en stund ;)
Typiskt bara att det händer just nu... mitt i påsk... å ändå har vi bara små planer... stackars alla med stora planer som nu måste ställa in pga sjukdom...

1 kommentar: