2009-04-03

77 dagar kvar å en lite halvtaskig start

3:e dagen på resan...

Sprang in på ica en snabbis idag å möttes där av en förvånande blick... hur kan jag vara i storuman när jag är på väg till Prag??

Med ett stegsnitt på 10000 steg har vi 77 dagar kvar... det är guidningen vi fått av vår reseledare på tappa.se

Vi är ett lag på 7 från jobbet som tävlar mot 13 andra elbolag. Det är lagets snitt som räknas så just nu peppas det hejvilt på jobbet & alla chanser att gå några extrasteg... för jo det är en stegtävlig... ja de chanserna tas på en gång.
Vid fikat idag kom ena killen med förslaget att mackorna skulle ligga på ett bord, smöret så på ett annat, pålägget på ett 3:e å de övriga godsakerna från fredagsfikat på ett 4:e bort & på så sätt skulle vi vara tvungna att gå runt en massa innan mackan var klar + att man inte fick göra 2 mackor samtidigt... krångligt men stegrikt =)

Mitt jobb har tagit ny riktning nu i veckan med projekt som äntligen trätt i kraft & som gör min dag till något alldeles extra. Det är spännande men otroligt krävande just nu så någon tid för träning finns inte just nu & därmed försämras mitt resultat en del, men det är det värt!! Det är häftigt att knappt kunna bärga sig efter att få gå på jobbet... Att få längta efter att följa upp å se hur resultatet av gårdagens beslut blivit... att ta nya beslut... Har även underbara arbetskompisar som gör min dag, varje dag! Livet leker just nu!!

2 kommentarer:

  1. Inte svårt att vara underbar, när man får äran att jobba med dig som ger en sån feedback...

    KRAM

    SvaraRadera