2011-04-26

Nej jag blir ingen husfru

Befrielse är ordet för idag!
Varje dag möter man människor som har bekymmer med sin kropp på ett eller annat sätt... allt ifrån rygg å nacke till mage & huvud.  Min kropp är oftast bra. Jag har mycket sällan bekymmer med den och är den inte ok så kan jag oftast direkt säga vad jag gjort för att den då är som den är... kan säga att jag känner min kropp hyfsat, men ibland kan jag bara inte styra över den... Den senaste veckan har ryggen spökat... Den kajkar ibland totalt eftersom jag har en liten skolios som är stor nog att göra sig känd ibland, men tack vare träningen så är det inte så ofta ändå. De perioder som jag varit borta längre från träningen, som vid graviditeten med Gabbe, har den däremot varit katastrofal... Jag är överlycklig att jag älskar att träna för annars... ja kan som inte tänka mig in i det...
Tack o lov så var nu påsklovet över för min sjukgymnast så efter ett akutbesök kunde jag inte bara röra mig igen utan kunde nu även andas igen.... Nu hägrar träningen så fort jag återhämtat mig så ryggonten får nu hålla sig borta lääääänge  :)

Nerslagen är känslan nu efteråt.... känns som om jag skulle gått värsta brottningsmatchen, men för att nyttja lugna-hemma-kvällen på bästa sätt så bestämde jag mig för att baka lite smått...  Först blev det chokladbollar å sen chocolate chip cookies... var det tänkt iallafall.... men när man bakar å gör kvällsfikar, lägger barn & pratar i telefon samtidigt blir det ibland fel ;)

Första plåten - anade inte nått...
Andra plåten... Skulle smaka en kaka av de färdiga, men de bara frasade sönder....
läste receptet... allt var med...
Tredje plåten... måste ju chansa... kanske grädda längre...
läste receptet igen...
Mjöl - check.... men... jo mjölblandningen var klar, men inte iblandad utan stod kvar i skålen på bänken...
Kastade ihop degresterna med lite av mjölblandningen & gräddade ytterligare 3 plåtar som nu iaf blev ätbara :)

Affe är rolig och mycket klipsk... Han sa: Mamma, du är inte så bra på att baka... du kanske ska be mormor lära dig för hon KAN. Hon har jättegoda kakor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar