2011-04-15

Jobbjobbjobb

Veckorna flyger & jag tycker inte att jag hinner nått förutom att jobba...
Affe tjatar om att det är såååå synd om han som aldrig får gå hem tidigt eller vara ledig, å visst håller jag med honom, ibland önskar man att man hade ett jobb med andra tider och andra arbetsförhållanden, men gräset är ju alltid grönare... Vi diskuterar ofta det på jobbet, speciellt när man har sjukt mycket att göra & gärna skulle ta ett break. 
"Tänk att få vara ute & jobba så att man kan njuta av solen"... men huvva för de regniga dagarna.
"Tänk att få jobba med människor som man får träffa"... men gu vad jobbig de dagar man inte är på topp. 
"Tänk att köra traktor och bara styra runt massa snö om dagarna"... kaaaallt å säkert massor med folk som bråkar med dom om att det är oskottat... 
Tja det är lätt att man fokuserar fel. Bäst är att njuta av dagen och göra det bästa av den. Jag har de bästa arbetskompisarna & trots att det inte alltid funkar som jag vill så är jag rätt nöjd ;) Affe har tack o lov superunderbara kompis-föräldrar som låter honom hänga på dem hem lite nu å då... Affe njuter av det :)

Just nu är det mer hektiskt än vanligt... hinner inte riktigt med.
Ikväll har jag äntligen gjort ett pass på gymmet.., men skulle det inte vart för att det var pumpen så hade jag nog varit kvar längre på jobbet som jag nu istället lämnade vid 19:00, hem å snabbfixaom åsså iväg... med andan i halsen, men precis lika kul som alltid :)

Nu väntar ännu en helg... imorrn är det mys med killarna, men lördag är det åter till brottsplatsen... som sagt, hektiskt just nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar