2011-01-03

Kaffekaos

Har jobbat hemma idag... men jag kan lova att hemmajobb inte är någon lätt sak å speciellt inte eftersom lilleman inte är riktigt pigg...Killen har till och med somnat före 19;30 två kvällar på rad!!! inte alls vanligt i detta hus.

Man kan väl säga att vi haft bättre dagar, men som om det inte vore allt så spillde jag ut en överfull kaffekopp över heeeeeela skrivbordet och totalt dränkte min nya jobbkalender för 2011... man kan spåna i betydelser, men en sak är säkert... det är sååå typiskt jag.... absolut inte första gången det händer och vad lär man sig???

Jo jag har lärt mig en sak genom mina misstag... 
Man ska inte ha socker i kaffet eller Teet när man dricker det vid datorn.... kraschade nämligen min amerikanska värdfamiljs tokhypade tangentbord på så sätt och det värsta av allt var att det i huset deras var strängeligen förbjudet att ha mat och dryck vid datorn...

Jag åkte i smyg i väg och köpte ett nytt tangentbord... exakt likadant som de hade, men eftersom det inte fanns på lager så skulle det levereras hem till oss... Jag bokade en tid då jag visste att jag var ensam och planen gick utmärkt... ingen märkte att vi hade ett tangentbord som inte fungerade under typ 2 dagar så ingen märkte heller att jag bytte ut det trasiga mot ett nytt och fint och helt tangentbord...

...tills dess att ett brev kom... adresserat till pappan i huset... ett kvitto på det nya tangentbordet...

GAAAAHHHH!!! Avslöjad!
 
Eftersom USA är ett mycket speciellt land & jag inte amerikansk medborgare hade jag varit tvungen att uppge vem som leveransen skulle gå till förutom mig... någon som bodde i huset på riktigt...

Så kan det gå... så skippa sockret :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar