2011-01-27

Jag har lyckats!!!

Veckan som gått har varit full av illamående-å-ont-i-kroppen-tycka-synd-om-sig-själv dagar...
Gabbe åkte ju dit förra veckan, Affe & Pappsen ihelgen och när alla äntligen var friska och redo för dagis å jobb igen så var det min tur... Har nu "legat" i 3 dagar med ont-i-kroppen-förkyld-å-bara-jobbigt-att-andas-och-vara men hoppas på att det snart ska ta att ge sig. 
Killarna har iaf varit på dagis nu och jag har jobbat hemifrån med det viktigaste när orken tillåtit... men vill bli frisk!!! Det var ju tänkt att jag skulle till storstan till veckan, men som det nu ser ut blir det kollegan som får åka istället.... Tja vad är väl en kväll på Grand...

Killarna har klättrat lite på väggarna den senaste tiden iom att de ej fått göra NÅTT kul alls på EVIGHETER... Det var inbokat både killträff å slalomåkning men som mot Affes vilja inte blev av... Nu idag när han kom hem från dagis så hade han en ide... 
AFFE:"Mamma...Vi kan åka till Ö-vik å bada istället för det tycker jag är kul" 
JAG: Jojo... det tycker nog vi alla, men tyvärr blir det inte nu för ALLA måste vara friska först... 
AFFE: Men ÅÅÅ...
Snacka om att man känner sig som den sämsta när man inte kan göra nått som de vill.. så vi tvärstannade vid biblioteket och lånade med oss ett gäng böcker. 


Jag har aldrig varit någon bokläsare... kanske har läst 5-10 böcker TOTALT om jag inte räknar med barnböcker alltså, men jag skulle gärna vilja... men så var det ju det där med tiden och prioriteringar...så.... jag bestämde mig för att testa en ljudbok.  Jag blev fast... kunde inte sluta...
Tvättstugan har aldrig förr varit så tom... ingen smutstvätt, ingen vikning som väntar, Ingen disk, Gardinerna strykta och upphängda... ja allt på dagens 2DO lista bara rasslade bort utan att jag egentligen märkte det... för jag lyssnade ju på min bok :) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar