2010-09-03

Dan före dan före dan...

Ja det är ju nästan som innan julafton här i trakten nu... alla bara väntar & nedräkningen började för länge sedan. I huset här hemma har man hört: 3 arbetsdagar kvar, 2 arbetsdagar kvar, 1/2 arbetsdag kvar... snart snart snart!!! Både far & son går som på nålar och väntar ivrigt.. å jag å Gabbe vi bara bara tar det luuungt.  En veckas semester väntar och med lite tur blir det bra jaktväder som passar mig ;) Nej men iår hoppas jag på att få följa med på lite hundäventyr, men jag är lite kinkig på vädret... dom brukar kalla mig för en finvädersjägare ;) och det skäms jag inte för. Jag jagar för spänningen och för att det är kul, men inte till vilket pris som hellst... jag sitter ogärna dyngsur under en gran & trycker utan stannar då hellre hemma ;)

Idag har jag iallafall laddat gärnet och passat på att shoppa loss lite när man för en gångs skull hade möjlighet att hinna nån affär. Det blev ett nytt underställ och en helt ny utstyrsel för skogsvandring på impuls, men inte en dag för tidigt så det var bra.  Imorrn blir det till att packa å dona med det sista inför veckan. Ska väl förbereda lite mat mm så all tid behövs eftersom jag dessutom måste jobba bort lite småtrix innan den lediga veckan kan börja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar