2009-07-17

Sköna sovmornar

Det är länge sedan man kunde unna sig en riktigt skön sovmorgon på sin lediga dag.
Gabbe har inte direkt någon känsla för om är ledig utan har varit klarvaken kl. 05:00 vardag som helg, men nu... nu har han gjort en helomvändning i veckan. Han har sovit när vi klivit upp & även varit tvungen att väckas vissa dagar. Idag på vår lediga dag väntade jag mig att han skulle vara uppe tidigt igen, men lillemannen sov ända tills 8,30 sån sovmorgon är det lääänge sedan vi hade.

Nu på förmiddagen är det tvättstugetjänst som gäller medan kidsen leker. Det är ju till att passa på när det är uppehåll så att man kan hänga tvätten ute.
Vi diskuterade på jobbet hur man gör om det regnar på den uthängda tvätten.... jag har fått lära mig av mamma att det då ska tvättas om :) Därför hänger jag bara ut tvätt när jag är hemma... oftast iaf... var hem på lunch en dag i veckan & hängde ut lite sängläder... hann just tillbax till jobbet tills det började regna & grämde mig sedan hela dan över att jag inte tittat upp mot himlen... därför vill jag inte lämna den "obevakad"
Hur gör ni? Tvättar ni om eller??

2 kommentarer: