2009-07-25

Blek & bedrövlig

Gårdagen spenderades till största delen hemma och innomhus... Det regnade gigantiskt!
Det är härligt med lediga fredagar, men det är stor risk att man då ska skynda göra sånt man inte annars hinner med under veckan.... Rensa i röran mm.
Gabbe vaknade tidigt som vanligt så vid lunch hade jag kommit in den riktiga röjar-andan. När det var tupplursdags vägrade han sova så efter att jag brottat ner honom däckade även jag... och där försvann även röjarandan..
Resten av dagen levde jag i en bubbla... kände mig sovande även då jag var vaken... irriterade mig på allt...
Vid ett besök på ica kom en man upp till mig & sa: ursäkta mig men hur mår du... du ser väldigt blek & bedrövlig ut... Ska bli skönt med lite ledighet!

Efter en god middag & fredagsmys med kidsen kom iaf orken tillbax så pass att jag tog mig till gymmet en stund... det brukar alltid göra susen och idag var inget undantag! Alldeles ensam där på fredagkvällen... härligt!!
Denna vecka har jag otroligt nog lyckats vara där precis samtidigt som alla andra... och det är inte alltid så trevligt... beroende på vilka det är såklart :)
Det finns dem av det andra könet som anser att platsen är till för dem & tittar snett på oss andra som tar plats där.. de som anser att de äger hela utrymmet istället för att dela med sig... De som inte kan acceptera att vänta på oss tjejer... tycker att vi ska lämna företräde... dessa undviker jag att träna samtidigt som, men ibland lyckas man inte...

3 kommentarer:

  1. Kände du den där mannen eller??!! =)

    SvaraRadera
  2. Nja... eller... jo jag vet ju vem han är iom att han är släkt med min mamma, men jag känner inte honom... brukar hejja på han när man springer förbi :)

    SvaraRadera
  3. Okej, för annars var det ganska oförskämt! =)

    SvaraRadera