2009-02-18

tystnad

Sista tiden har varit en avslappningstid efter det hektiska som var där före... Tv-soffan har haft en stor del av kvällarna & när klockan närmat sig 22 har det sedan länge varit tyst i vårt hus...
Lat blir man fort å ju mer man slöar, ju jobbigare blir allt... orkar inget just nu, har inte uppdaterat på lääänge... ja egentligen inte gjort nått alls, men nu ska det bli ändring!! Drog ikväll med mig grannfrun en sväng ner till gymmet, eller så var det hon som drog med mig.... ja typ nått sånt iaf.... å det var skönt! länge sedan sist så det blev mest bara massa surr, men trevligt var det!

Skrev lönerapporten igår & tragiskt men sant så hade jag inte en full vecka utan MINST 1 vab-dag/vecka... totalt hade jag varit hemma (å jobbat) 8 dagar med sjuka barn å då har även Jo varit hemma en del.
Nu har man alltså sett början... verkligeheten av att ha två små som bara löser av varandra med att vara sjuk. Feber, magsjuka, diarré, å nu i veckan ringde dagis av att Affe skadat sig. Hämtade i måndags hem en haltande liten kille som varit med i en springlek å sparkat in foten i ett bordsben.
Han fick vara med mormor i tisdags iom att han inte kunde gå på den å jag har klämt å kännt & iom att det inte varigt någon större reaktion har jag peppat honom att gå på foten. Idag haltar han fortfarande så det vill inte bli bra... Farmor hämtade honom som tur var tidigare så att det inte skulle bli så jobbigt... han hinner ju inte med de andra barnen... får se imorrn om det måste bli ett besök på sjukan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar