2009-02-22

bra och BRA

Lördag idag... en mycket trevlig dag.

Började med ett pass på gymmet & i vanliga fall brukar mp3:n vara ett självklart val, men fick av någon anleding för mig att köra på utan... Det var nrj på radion med det bästa från veckan med Knappen & Hakim & det var länge sedan jag skrattade så mycket... ja speciellt ståendes på en crosstrainer :)
Det hör inte till vardagligheterna för mig att lyssna på den kanalen... kan till och med säga att det är riktigt länge sedan, men nu undrar jag inte om jag ska måsta ta tebax den några dagar i veckan... måste bara övertala min kollega först då det är han som står för musiken i vårt rum som nu den senaste tiden varit Rockklassiker.se (myyycket bra det med) eller så får jag ta & fixa mig ett par egna högtalare.

Det blev även en tur ut i snöovädret med spark å bob...
Affe gillar inte att få snö i ansiktet... (blir ju blöt *snyft*) så det blev inte den mysigaste turen för honom.
Gabbe finner sig i allt så han kastades runt beroende på vad den tvillriga brodern fick för sig, men när han hamnade på bobben var lyckan enorm!
Det slutade iaf med att båda satt i sparklådan... annars hade vi nog inte tagit oss hem...
Gabbe slocknade direkt vi kom hem så Affemannen å jag passade på att åka å handla. Fick självklart sota för att det inte var gjort tidigare i veckan då de flesta varorna nu tagit slut... och som om inte det vore nog så tippade Affe kundvagnen (tom som tur var) & klämde handen mellan korgen & kassan. Gråt gråt & ännu mera gråt. En ledsen Affe & 2 fulla kassar skulle nu trollas ut till bilen men som tur var så fanns där en mycket hjälpsam grabb - dagens hjälte - som fixade kassarna åt mig så att jag kunde ägna mig åt Affe.

Middag, Efterrätt & sedan kvällens höjdpunkt... Petra Mede!
Hon är för mycket enligt många men jag störtdiggar henne! I övrigt tycker jag att programmet oftast är rätt tråkigt... visst är väl artisterna bra... men det är stor skillnad mellan bra & BRA.
Bra så att man kan lyssna på det nån gång ibland, men inte så BRA så att det är ett måste på MP3'n. Hitintills i årets melodifestival har jag bara fått mig... tja... inte många ny tillägg på den men några...
Nina Söderqvist ska helt klart vara med åsså Alcatzar såklart... Störtdiggar ju Andreas så det är ett måste!! :) Velvet brukar ju alltid oxå hamna där, men INTE denna gång! Nej det var inte min låt det där, men då det gäller EMD så finns det risk att de hamnar där utan att jag egentligen tänkt det... Är faktiskt lite besviken att det inte blivit fler, men men... vi är alla olika ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar