2011-12-18

Ute ur garderoben... inför stora dagen

... eller förrådet var det för min del... Å efter en heldag i rensartagen är hon nu klar :O
Det som tidigare var ett extrarum överfullt med grejer som vi inte visste att vi hade gjorde vi ett tvärryck för ett par veckor sedan och gjore det till ett förråd, men sen har det inte funnits tid för att färdigställa det. Som tur är så får man ju alltid en extra kick att "fixa"  inför jul så imorse började "projekt rensning" direkt efter frukost medan grabbarna fortfarande sov...  Nu är det bara groventren som ska färdigställas... har en förmåga att låta det bli ett kaos där eftersom det endast är vi som går den vägen & sen när någon tar ett kliv in där så håller man på å dö... men nu har jag en plan :) XL-bygg sms:ade häromdan om att varorna jag beställt hade kommit så snart...hoppas före jul, men det är nog tveksamt...

Imorgon är det dags för den största händelsen på hela året enligt Affe... Födelsedagskalaset!!! Jag har precis fixat klart tårtan som han beställt & jag har aldrig gjort något liknande så jag hoppas den går att äta :) Det blir 7 grabbar & 1 tjej... från början var det mycket viktigt "bara grabbar mamma" sa han flera gånger, men så en dag kom han hem och berättade att han ångrat sig... är det inte sött :)

Han fyllde ju år i Torsdags å dagen började ju självklart med tårta & paket på säng... Han öppnade paketen & Gabbe han grät... "Jag fyller ju oxå år"... Men när kvällen kom kom även lite lycka till honom när även han fick ett paket av mormor :)

I övigt så känns det verkligen som om jag tagit ett kliv ut ut garderoben... som om jag varit instängd under en lååång tid och det blivit mindre och mindre luft... nu är jag fri!!! Jag har flyttat upp mitt kontor till karlarna och sabbar nu deras lugn & ro... men jag tror nog de gillar det  :)
Mitt kontor är underbart & jag trivs!!! Skulle bara haft lite ny färg & lite piff, men det kommer nog skulle jag gissa... Det är iaf inte det som är det viktiga för mig nu utan nu njuter jag bara av mitt nya jag...och livet!!

2 kommentarer: