2011-06-28

Pyssel


Jag älskar att pyssla när jag väl börjat, men det är inte ofta... Idag är en sån dag.
Har just färdigställt de sista inbjudningarna till vår bröllopsmiddag i sommar... Skabli sååååå kul!!!

Jag har sagt att jag någon gång... när jag har tid... ska göra det collage som jag ofta tänker på, men inte nog med att det kräver tid, det kräver även sinnesro & en stabil tillvaro i övriga livet :) Känns inte aktuellt så länge man slits mellan barnen jobb, övertid, extrajobb, nattjobb... ja typ så har min senaste tid sett ut. På slutet har det varit så illa att jag tillåmed prioriterat bort min träning för att inte gå miste om tiden med barnen, men jag kan ärligt säga att de små lätt mår bättre om de får mindre tid med en glad mamma än mer tid med en utslut & dögrinig mamma... & oftast räcker det med en halvtimmesrunda för att systemet ska tömmas :) 

Dagar som idag är riktigt bra... förutom att det varit totaltkaotiskt på jobbet som vanligt så kom jag iaf hem i vettig tid. Grabbarna är överlyckliga för varje dag vi cyklar till dagis & idag var de extra cykelsugen för när jag satt å njöt av eftermiddagenkaffet i tvsoffan och inte alls hade några planer på att kliva upp kom Affe in och uppmanade mig: "Mamma... Gå & byt om nu så far vi ut & springer"  & då kan man inte banga :)
En runda senare blev det lite studsmattehoppning med volter innan det var dags för de små att hitta kojs. Affe tränar varje dag på sina volter & snurrar som han ser fram mot att visa Farbror E när han nu kommer "hem". 




1 kommentar: