2010-11-04

Det vill sig inte riktigt

Just nu är det riktigt svårt att få ihop tiden... det vill sig inte riktigt, men som en tröst i denna kaotiska vardag så finns det underbara människor som ställer upp. Vad gör man när man verkligen VILL allt och inte alls vill prioritera bort sådant som ligger en kär om hjärtat??? och definitivt inte prioritera upp sådant som inte intresserar en... Det gör ont...

Tittade på Nyhetsmorgon med Alice Bah och Eva Röse i helgen och de tog bland annat upp detta kring "hur man får ihop vardagen som heltidsarbetande småbarnsförälder" eftersom denna fråga allt oftare syns i media. Man intervjuar kändisar som ger sina bästa tips... men Alice Bah hade en sån underbart svar - något man hör alldeles för sällan. Hon började med att visa irritation över själva frågan - vadå hur? Det låter på frågan som om man SKA få ihop vardagen och att man är misslyckad om man inte lyckas.

Veckans%20par:%20Eva%20R%C3%B6se%20och%20Alice%20Bah%20Kuhnke
Men hur lyckas man att prioritera bort sådant som är en så kärt?? Ibland måste man tyvärr men allt för ofta vill man ju allt.

Dagens irritation grundar sig självklart i att jag "varit tvungen" att prioritera bort min kära träning idag... och det är inte roligt när man planerat och sett fram mot det... att sedan missa möjligheten... Inte ens ett snabbpass i hemmagymmet, inte ens en kort löprunda... Självklart att barn och familj går först - det är därför jag till 99% tränar efter godnatt, men ikväll var det andra anledningar som påverkade min bortprioritering av träningen. Anledningar som jag absolut inte skulle välja att prioritera framför mig, familjen & hemmet, men som tyvärr blir så ibland...Imorgon är en ny dag med nya möjligheter så med lite tur så blir den bättre än denna dag...

Tänkvärt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar