2010-08-11

Tillbaks i verkligheten

Nu är sköna sovmornar och lata dagar förbi... för ett tag iallafall.
Har börjat jobba och som alltid efter en ledighet är det kämpigt att komma in i vardagens rutiner och sysslor. Det går snabbt att man glömmer hur man måste planera dagarna för att de lättast ska bli som man vill och middagarna är då ett stort bekymmer när man kommer hem och inte har en aning om vad man ska hitta på. Hela dagen blir förskjuten och man hinner ingenting, men men... antar att det inte tar så lång tid innan man är inne på banan igen. Affe är salig efter 2 dagar på nya skolan och Gabbe bara lycklig över att vara tillbax med kompisarna, men kämpigt är det även för de små att ställa om sig till tidiga mornar och andra rutiner... ändå kör vi mjukstart med deltid på 75% i veckan, vilket jag absolut inte ångrar att jag valde.

Hemma håller sommarprojektets slut på att börja skymta och efter ikväll är det äntligen lite enklare att entra vårt hus. Imorrn blir det att köra med vibratormaskinen så med lite tur kanske det blir plattläggning ihelgen. Sambon klagar över mina påhitt, men hjälper "glatt" till ändå ;) Men jag kan lova en sak och det är att jag noga ska tänka över de projekt jag drar igång här i framtiden... Lovade nämligen att jag inte skulle göra något annat stort nu under tiden vi pysslar med detta men det pillrar i kroppen och suget efter målning är enormt. Så fort jag ens yppar det får jag en ond blick och påminnelse om vad jag lovat :) så nu blr det till att skynda slutförandet så att jag får köra igång med nästa projekt... fönstermålning... längtar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar